Урок математики 5 клас
Автор: Бондарєва Неля Петрівна, вчитель фізики, математики та інформатики Іскрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петрівського району Кіровоградської області
МЕТА УРОКУ:
Навчальна: навчити учнів застосовувати свої знання та навички при розв’язуванні задач; удосконалювати навички додавання, віднімання, множення, ділення натуральних чисел;
Розвиваюча: розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, навички самостійної роботи, сприяти формуванню особистійної, соціальної, здоров’язбережувальної компетентностей через поширення екологічних та валеологічних знань учнів, розширювати кругозір учнів;
Виховна: виховувати розуміння стану екології навколишнього середовища та екологічну культуру поведінки людини, відповідальність за стан навколишнього середовища, виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення захищати природу.
Обладнання: проектор
Епіграф до уроку.«Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи,
найбільшої є математика.
(С.Ковалевська)
Хід уроку
1. Привітання учнів, емоційний настрій на роботу на уроці.
Добрий день, шановні мої! На уроці вас сьогодні чекає багато нових знань нематетичного змісту , які ви будете добувати у дружній роботі завдяки обчислювальним навичкам.
2. Повідомлення теми уроку, постановка мети уроку.
Сьогодні ми проведемо нестандартний урок. Сподіваюсь, ви готові? Сьогодні ми маємо виконати програму мінімум: обговорити проблеми охорони природи, розв’язати кілька задач. Проте ми маємо й програму максимум: сьогодні найактивніші з вас матимуть змогу презентувати власні матеріали своїм однокласникам. Я вам зараз назву тільки частину теми нашого уроку - «Дії з натуральними числами….»,. Однак головним для нас залишається розвиток обчислювальних навичок у діях з натуральними числами тому що без цього ми не зможемо дізнатися цікаву інформацію нематичного змісту, однокласникам.
3. Робота над темою уроку
Ви вже знаєте з засобів масової інформації, з уроків природознавства, з уроків охорони здоров'я, що проблема охорони навколишнього середовища – це одна з найактуальніших проблем сучасного світу Широке коло питань, пов’язаних з охороною природи, розв’язує та вирішує наука, що має назву «екологія». Проблема охорони природи не повинна проходити й повз нас! Вже сьогодні вчені довели, що на 20% здоров'я людини залежить від екологічного стану навколишнього середовища, де вона мешкає. Тому й ми з вами маємо зберегти все, чим пишаємося: краса наших дерев - пам`ятка міста Миколаєва дуб, унікальність пташиного світу нашої Миколаївщини, світ рослин (ФЛОРА) та світ тварин (ФАУНА); чистоту водойм (АКВА).
Шановні учні, для вас особисто заготовлено кілька проблем (задач), й я сподіваюсь, що ви мені допоможете із ними… А від себе хочу нагадати: кожен нестандартний урок ми працюємо за правилом «піднятої руки» та правилом «зібраних жетонів» - за правильну відповідь ви отримуєте жетон, та наприкінці уроку – оцінку вашої старанності. Успіхів вам!
УРОК АЛГЕБРИ
« ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕГРАЛА ».(11 клас Академічний рівень.)
Автор: Бондарєва Неля Петрівна, вчитель фізики, математики та інформатики Іскрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петрівського району Кіровоградської області.
Джерела методичної інформації:
О.В. Авраменко, Л.І. Лутченко, В.В. Ретунська, Р.Я. Ріжняк,
С.О. Шлянчак Інноваційні та сучасні педагогічні технології навчання
математики: Посібник для спецкурсу. – Кіровоград: КДПУ, 2009. – 200 с.
Джерела навчальної інформації:
Алгебра 11клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів: академ.рівень, проф.рівень:/ А.Г.Мерзляк Д.А.Неміровський та ін. – Х.: Гімназія ,2011
Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики 11клас/ГлобінО.І. , Єргіна О.В. та ін.
Додаткові навчальні матеріали:
Назва |
Вид |
Номер додатків |
Мультимедійна презентація |
Електронний |
Додаток 1 |
Картки перевірки знань |
Друкований |
Додаток 2 |
Завдання ДПА |
Друкований |
Додаток3 |
Тест |
Друкований |
Додаток 4 |
Мета:
1. Засвоїти поняття інтегралу
2.Формування вмінь і навичок учнів застосовувати інтеграл до обчислення площ плоских фігур.
3.Формувати і розвивати
вміння застосовувати інтеграл для вирішення завдань в геометрії, фізики,
логічне і абстрактне мислення,
математичну мову, навички організаційної роботи на уроці, робити висновки, вести евристичну бесіду.
4. Виховувати увагу, вміння організовувати свою роботу на уроці, самооцінку і самоконтроль.
5.Виховувати культуру побудови графіків функцій.
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
Повідомлення теми і мети уроку.(слайд1-2)
II.Перевірка домашнього завдання.
Перевірити правильність виконання домашніх вправ за записами на дошці, зробленими до початку уроку.(слайд3)
Виконання усних вправ(слайд4-5)
III. Формівання вмінь і навичок обчислювати площі плоских фігур.
На практиці часто доводиться обчислювати площі фігур
Теорема
Якщо f-неперервна
|
|
|
|
і невід’ємна на [а, b] функція, а F-її первісна на цьому відрізку, то площа S відповідної криволінійної трапеції дорівнює приросту первісної на відрізку [а, Ь], тобто
S=F(b)-F(a)
Розглядаючи неперервну функцію у = F (х), на відрізку [а, в],
відрізок [а, в] розбиваємо на п рівних частин точками а = х0 <х1 <х2 <... <хk-1 <хk <... <хn = в
Довжина кожного відрізка дорівнює Δх. Побудуємо на кожному відрізку прямокутники. Площа кожного прямокутника дорівнює F (хк-1) Δх. Знайдемо суму цих площ.
Sn = F (х0) Δх + F (х1) Δх + ... + F (хп-1) Δх.
Обчислимо границю
Ця границя називається інтегралом функції у = F (X) від а до в
Числа а і в називають межами інтегрування:
а-нижня межу, в - верхня межа,
функцію у = f (х) - підінтегральна функція, вираз f (х) dх – підінтегральний вираз,
змінну х - змінною інтегрування
Тема уроку. Площа поверхонь многогранників.
Автор: Бондарєва Неля Петрівна, вчитель фізики, математики та інформатики Іскрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петрівського району Кіровоградської області
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Площа поверхні призми, піраміди, многогранника»; провести діагностичний контроль знань учнів із теми; розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам'ять, увагу, уміння працювати в групі і самостійно;виховувати самостійність наполегливість.
Обладнання: моделі многогранників , схема «Площа многокутника».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
Група учнів заповнюють таблицю. Це завдання допоможе підготуватися до виконання лабораторної роботи
Заповнити таблицю
IIІ. Виконання лабораторної роботи.